Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Održana 25. sjednica žalbene komisije

    Sarajevo, 10. maj 2007.

    ODRŽANA 25. SJEDNICA ŽALBENE KOMISIJE
    Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini

    RAZMOTRENO 10 PRISTIGLIH ŽALBI NA PISANJE ŠTAMPE
    4 žalbe razmotrene u skladu s Kodeksom za štampu:
    dvije prihvaćene, jedna odbijena, jedna ostaje u proceduri
    4 žalbe riješene medijacijom: "Oslobođenje", "Glas Srpske" i "SAFF"
    2 žalbe riješene savjetodavno bez podnošenja pismene prijave redakcijama


    Na 25. sjednici Žalbene komisije Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini razmotreno je 10 pristiglih žalbi građana na pisanje štampe u periodu januar-april o.g. Žalbe su se odnosile na pisanje dnevnih novina i magazina "SAN", "AS", "Glas Srpske", "SAFF", "Inetrmezzo", "Oslobođenje" i "Hercegovačke novine". Također su dodatno, putem telefona, upućene usmene žalbe, bez podnošenja prigovora, na pisanje magazina "Slobodna Bosna" i list "SAN":

    Četiri su žalbe riješene posredstvom Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini i pozitivnim uredničkim odgovorom s objavljenim ispravkama i demantijem:

    1. Prigovor Udruženja penzionera "Petar Mrkonjić" iz Mrkonjić Grada na članak "Ambicije uzbirkale strasti", objavljen 18.12.2006. godine u dnevnom listu "Glas Srpske": posredovanjem Vijeća objavljen demanti 23.12.2006. godine pod naslovom "Aktivisti rade nelegalno".

    2. Prigovor direktora Osnovne škole "Al Walidein Gazzaz", g. Muhd Ahmada, na članak "Uzaludno čekanje časnih sestara" objavljen 29.12.2006. godine u listu "SAFF": posredovanjem Vijeća objavljen demanti 09.03.2007. godine pod naslovom "Reagiranja".

    3. Prigovor predsjednika Skupštine osnivača Koledža za industrijski i poslovni menadžment iz Prijedora, g. Neđada Bajrića, na članak "Fakultet u autopraonici", objavljen 01.03.2007. godine u dnevnom listu "Oslobođenje": posredovanjem Vijeća objavljen demanti 07.03.2007. godine pod naslovom "Iskrivljena slika - tragom teksta Fakultet u autopraonici".

    4. Prigovor uposlenika Arhiva Federacije Bosne i Hercegovine na članak "Žrtve mobinga prepuštene same sebi", objavljen 02.04.2007. godine u dnevnom listu "Oslobođenje": posredništvom Vijeća objavljen demanti 07.04.2007. godine pod naslovom "Cijeli slučaj isfabrikovan".

    Dvije su usmene žalbe riješene savjetodavno, bez podnošenja prijave redakcijama magazina "Slobodna Bosna" i list "SAN":

    1. Prigovor g. Vinka Miladinovića, sudije Osnovnog suda Modriča, na članak "Sudija Vinko Miladinović je dokazani kriminalac", objavljen u augustu mjesecu 2006. godine u dnevnom listu "SAN": podnosilac prigovora odustao od slanja demantija redakciji, smatrajući da objava naknadnog pisma ne može umanjiti štetu nanesenu nakon objave prvobitnog teksta.

    2. Molba g. Osmana Brke za samoinicijativnim reagovanjem Vijeća za štampu u Bosni i Hercegovini na urednički komentar pod nazivom "Subota, 31. mart" objavljen u rubrici "Sedam dana i ljudi" magazina "Slobodna Bosna" od 05.04.2007.godine: podnosilac prigovora informisan da objavljeni sadržaj ne spada u novinarski žanr na koji bi Vijeće moglo samoinicijativno reagovati, ali ukoliko on želi uložiti prigovor, može to učiniti slijedeći Žalbenu proceduru, nakon čega će Vijeće posredovati i razmotriti njegov prigovor.

    Četiri su prigovora razmotrena na sjednici u skladu s Kodeksom za štampu, uz sljedeće odluke:

    1.  Klinički centar Univerziteta u Sarajevu - dnevni list "AS": prekršeni Članovi 2, 3, 5 i 13  Kodeksa za štampu:

    Prigovor se odnosio na tekstove objavljene u dnevnom listu "AS": 24.01.2007. godine: "Je li 22-godišnja Fazila Pašić zapravo ubijena?", 27/28.01.2007. godine: "Obdukcija potvrdila da su doktori ubili Fazilu Pašić" i 31.01.2007. godine: "Na Ginekologiji u toku interna istraga ubistva Fazile Pašić".
    Vijeće je zaključilo da je dnevni list "AS" prekršio Članove 2 - Urednička odgovornost, 3 - Huškanje, 5 - Tačnost i fer izvještavanje i 13- Povjerljivost izvora informacija Kodeksa za štampu, zbog zloupotrebe izvora informacija i pravila druge strane, te zbog olakog okarakterisanja slučaja kao "ubistvo", čime je nanesena šteta radu i ugledu jedne institucije.

    2. Turistička organizacija Republike Srpske TORS - magazin "Intermezzo": prekršeni Članovi 7 i 16 Kodeksa za štampu, podnosiocu prigovora upućena opomena:

    Prigovor v.d. direktora Turističke organizacije RS, g. Mile Milekića, odnosio se na tekstove objavljene u gradskom magazinu "Intermezzo" iz Banja Luke: novembar 2006: "Aktivisti TORS-a čudo neviđeno"; Poseban prilog Moj dom, novembar 2006: "Kuda ide turizam RS - nove nepravilnosti"; decembar 2006/januar 2007: "Ko vodi TORS i promoviše Srpsku po svijetu?" i februar 2007: "Upravni i Nadzorni odbor štite nepravilnosti u TORS-u".
    Vijeće je zaključilo da su obje strane počinile greške: g. Miletić i TORS zbog oglušivanja o Zakon o slobodnom pristupu informacijama i neupućivanja odgovora na tražena pitanja redakciji "Intermezza", u skladu sa zakonskim rokom od 15 dana, a magazin "Intermezzo" zbog kršenja Članova 7 - Mogućnost odgovora i 16 - Žalbe, odnosno neobjavljivanja naknadno dostavljenog odgovora v.d. direktora TORS-a, g. Mile Milekića

    3. Gospodin Ramiz Hodžić - magazin "Hercegovačke novine": prigovor nije prihvaćen, Kodeks za štampu nije prekršen

    Prigovor g. Ramiza Hodžića odnosio se na tekstove objavljene 23.02.2007. godine u magazinu "Hercegovačke novine" pod naslovom "Odspavaj još malo, Ramize!" i "Svjedoci brane stražare", te odgovor redakcije objavljen 09.03.2007. godine pod naslovom "Poštovani gospodine Ramize Hodžiću!".
    Vijeće je zaključilo da nema osnova za odluku o kršenju Kodeksa za štampu jer je uredništvo "Hercegovačkih novina" objavilo tekst demantija u cijelosti, slijedeći profesionalne norme i u skladu sa Kodeksom za štampu.

    4. Gospodin Halid Genjac - dnevni list "SAN": prihvaćen zahtjev g. Genjca za ponovnim razmatranjem Odluke Vijeća donesene 15.12.2006. godine

    Odluka Žalbene komisije donesena 15.12.2006. godine odnosila se na prigovor g. Halida Genjca na tekstove "Istraga protiv Halida Genjca" (11.10.2006.) i "Oholosti i podvale Halida Genjca"(25.10.2006.), objavljene u dnevnom listu "SAN".
    Vijeće je zaključilo da je potrebno dodatno preispitati Odluku, donesenu na osnovu činjenica koje je Žalbena komisija posjedovalo u vrijeme prvog razmatranja prigovora. U skladu sa novim informacijama koje su dostavljene Vijeću, te na osnovu dodatne istrage Sekretarijata, konačna Odluka po ovome prigovoru bit će donesena na narednoj sjednici Žalbene komisije.

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.