Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Odluka, Gđa Amila Hasečić - Portal source.ba, 28.12.2018.

    Broj Odluke: 13-02/18

    Datum održavanje sjednice: 28.12.2018.

    Žalbenik: Gđa Amila Hasečić

    Medij: Portal source.ba

    Naslovi članaka: Slučaj koji je podigao veliku prašinu u Sarajevu: Amila Hasečić, koja je maltretirala dijete, posao u državnom vrtiću nije mogla dobiti preko konkursa?!“

    Datum objave članaka: 24.10.2018.g.

    Žalbeni osnov Žalbenika: Žalbenica je zatražila uklanjanje tekstova i videosnimka

    Ishod: Žalba se ne prihvaća.

    Odluka Žalbene komisije:

    Žalbena komisija konstatuje da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH.

    Žalbena Komisija nalazi da je kod objave teksta i snimka postojao interes javnosti, budući da se radi o vrtiću u kojem su na dnevnom boravku bila smještena malodobna djeca.

    Objava ovoga autentičnog snimka, snimljenog nadzornom kamerom postavljenom u vrtiću, u javnom je interesu i mediji su imali puno pravo da je objave.

    Pojašnjenje:

    Portal source.ba je dana 24.10.2018.g. objavio tekst pod naslovom: Slučaj koji je podigao veliku prašinu u Sarajevu: Amila Hasečić, koja je maltretirala dijete, posao u državnom vrtiću nije mogla dobiti preko konkursa?!“

    Odgojiteljica, Amila Hasečić, koja se vidi na video snimku iz vrtića, žalila se uredništvima web portala koji su objavili snimku i Vijeću za štampu i online medije, zbog objave snimka, a pri tome ne dovodeći u pitanje vjerodostojnost objavljenog snimka. Snimak pokazuje maltretiranje djeteta od strane odgojiteljice u vrtiću, Žalbenice po ovoj žalbi.

    Žalbena komisija smatra da nema kršenja Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Komisija nalazi da je kod objave teksta i snimka postojao interes javnosti, budući da se radi o vrtiću u kojem su na dnevnom boravku bila smještena malodobna djeca. Objava ovoga autentčnog snimka, snimljenog nadzornom kamerom postavljenom u vrtiću, u javnom je interesu i mediji su imali puno pravo da je objave.

    Uredništvo portala source.ba je, uz objavljivanje ovoga autentičnog snimka, profesionalno prenio informaciju da je protiv Žalbenice vođena istraga, i da je istraga obustavljena, navodeći sljedeće: „Podsjećanja radi, na Facebooku je objavljen video koji prikazuje kako odgajateljica Amila Hasečić maltretira dječaka. Porodica Zejda Šote je vodila pravnu bitku još od 2016. godine kada se dogodio incident. Međutim, sve se okončalo bezuspješno, tako da se Šoto glasio na društvenim mrežama povodom ovog slučaja. 'Tužilaštvo KS je mijenjalo tužioce, tri ukupno, a na kraju je nakon svega odbacilo slučaj, nakon dvije godine, jer nisu prihvatili dokaze, videosnimak i izjave, jer videosnimak nije izuzet u skladu s procedurama. Neki novinari su nas pitali i intervjuisali o slučaju, ali nisu objavili, kažu falilo hrabrosti', poručio je Šoto preko Facebooka.„

    Između ostalog, u istom tekstu se navodi sljedeće: „ Pozvali smo advokaticu Adelu Duraković, kako bi nam sa pravne strane pojasnila o čemu se ovdje radi, zbog čega snimak kojeg je objavila porodica Šoto nije mogao biti validan dokaz, te kako je moguće da je spomenuta vaspitačica ponovo zaposlena, ovaj put u državnom vrtiću.

    'Za maltretiranje djece su uglavnom zakonom predviđene zatvorske kazne. Po nekim mojim pretpostavkama, Tužilaštvo KS kada provodi istragu treba da dobije naredbu od Suda KS na izuzimanje video nadzora. Kako je to Tužilaštvo propustilo, u to ne bih ulazila. Mislim da je nešto drugo tu u pitanju.

    Ako neko dobrovoljno preda video nadzor, onda ti ne treba nikakva naredba za to. Šta će ti naredba Suda?', kaže Adela Duraković za Source.ba portal.

    'Očito je ta žena dobila otkaz zbog povrede radne dužnosti u privatnom vrtiću. Ne znam na koji je način ona došla do posla u državnom vrtiću, ali morao je postojati ili konkurs ili neka veza, ne postoji treća opcija. Ako je postojao konkurs, onda je morala da ima preporuku prethodnog poslodavca. Očito je onda da nije postojao konkurs u ovom slučaju, jer ako je otpuštena zbog teže povrede radne dužnosti, onda ona nije bila pogodna za tu vrstu posla, još u državnom vrtiću', ističe advokatica Duraković. “

    U skladu sa žalbenom procedurom, žalbenica, gđa Amila Hasečić je žalbu dostavila na e-mail portala source.ba, proslijedivši kopiju žalbe Vijeću za štampu u BiH dana 21.12.2018.g

    U svom reagiranju Žalbenica je navela sljedeće: „ Ovim putem Vam se obraćam po pitanju nanesene štete duševne boli meni, mojoj porodici (dvoje malodobne djece), te samim tim zbog stvaranja uslova za javni linč putem medija.

    Objavili ste snimak navodnog zlostavljanja djeteta star više od dvije godine, objavljeni su moji lični podaci čime je narušeno moje pravo na privatnost i narušena sigurnost moje porodice, kao pravo na privatnost djece i odgajatelja sa snimka. Time ste prekršili gore navedene Članove Kodeksa za štampu i online medije.

    Ovakvim neprofesionalnim pristupom i objavljivanjem neistinitih informacija, novinari su ugrozili moju sigurnost i sigurnost moje porodice, nanijeli duševnu bol meni i mojoj porodici, ugrozili sigurnost osoba koje imaju isto ime i prezime kao ja (a koje su preko društvenih mreža primale prijetnje), te na kraju uzrokovali da ostanem bez posla. Dozvolili ste otvorene komentare i omogućili pokretanje javnog linča putem društvenih mreža.

    Uprkos odluci Tužilaštva KS da se neće voditi istraga u vezi sa optužbama niti pokrenuti krivični postupak protiv mene u medijima je izneseno niz neistina koje novinari nisu provjerili prije objavljivanja čime je nanesena kleveta i šteta meni i mojoj porodici, a dobrobit moje djece dovedena u opasnost. Time su ugrožena ljudska prava moje kompletne porodica, a naročito moje dvoje malodobne djece koje se nalaze u godinama puberteta. Kršeni su etički i profesionalni standardi i stvorena atmosfera javnog linča.

    Ovim putem od Vas zahtijevam da uklonite članke i snimke sa portala jer ste meni i mojoj kompletnoj porodici nanijeli dovoljno štete. U prilogu Vam dostavljam dokument Vijeća za štampu. Pored toga želim da naglasim da Vam ne dajem dozvolu da ovaj moj dopis iskoristite kao demanti, reagovanje, ispravku ili izvinjenje. “

    Vijeće za štampu i online medije se obratilo uredništvu portala source.ba i zatražilo urednički stav, odnosno odluku povodom zahtjeva Žalbenice za uklanjanjem tekstova i videosnimka sa portala.

    Urednički tim portala source.ba se obratio Vijeću za štampu i online medije povodom žalbe. U svom odgovoru, uredništvo portala source.ba navodi sljedeće:

    „U skladu sa vašim dopisom i mailom gospođe Hasečić izvršili smo dodatnu provjeru napisa u našem mediju o spomenutom slučaju. Napominjem da je naša jedina želja i misija pravovremeno infprmisanje javnosti, te smo po spomenutom slučaju pristupili seriozno, pozvali sve strane uključene u slučaj te svima imali želju ustupiti prostor za iznošenje svojih stavova i razmišljanja. U skladu sa tim i tada, a i po prijemu maila od gospođe Hasečić smo bili i još uvijek smo otvoreni za iznošenje činjenica bez ikakavih uredničkih ograničenja.

    Razumijemo apsolutno i položaj gospođe Hasečić, kao i službenih lica i oštećene porodice, te smo na raspolaganju da pružimo priliku i gospođe Hasečić, a ujedno i vas pozivamo da nam prezentirate svoje mišljenje o navedenom slučaju i našem izvještavanju o istom. Svi izneseni stavovi u našem članku su isključivo od strane osoba uključenih u slučaj. Hvala vam na razumijevanju. „

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije prihvatila žalbu gđe Amile Hasečić koja se odnosi na tekst pod naslovom: Slučaj koji je podigao veliku prašinu u Sarajevu: Amila Hasečić, koja je maltretirala dijete, posao u državnom vrtiću nije mogla dobiti preko konkursa?! “ objavljenog na portalu source.ba 24.10.2018.g.

     Ishod: Žalbena komisija konstatuje da nije prekršen Kodeks za štampu i online medije BiH .

    Komisija nalazi da je kod objave teksta i snimka postojao interes javnosti, budući da se radi o vrtiću u kojem su na dnevnom boravku bila smještena malodobna djeca.

    Objava ovoga autentičnog snimka, snimljenog nadzornom kamerom postavljenom u vrtiću, u javnom je interesu i mediji su imali puno pravo da je objave.

     Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH preporučuje uredništvu portala source.ba da objavi ovu Odluku.

    Članovi/ce Žalbene komisije: Predsjedavajući, prof. dr Miodrag Živanović; urednik Fuad Kovačević; urednik Milan Šutalo, sudinica Nada Arsenić; advokatica Nada Dalipagić, prof. dr Enes Osmančević, prof. Zlatiborka Popov Momčinović, advokat Dražen Zubak, novinarka Suzana Mijatović, novinar Muhamed Jusić, novinarka, Rajna Radosavljević

    Predsjedavajući

    Žalbene komisije 

    prof. dr Miodrag Živanović

    Tags: ,

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.