Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Odluka, g. Mirsad Berberović - Dnevni list "Dnevni avaz", 09.03.2018.


    Broj Odluke: 99-02/18
    Datum održavanje sjednice: 09.03.2018.
    Žalbenik: G. Mirsad Berberović
    Medij: Dnevni list „Dnevni avaz“
    Naslov članka: „Smije li tužilac po Bakirovog zeta?“
    Datum objave članka: 12.02.2018.
    Žalbeni osnov Žalbenika:
    Žalbenik navodi, da su, po njegovom mišljenju, prekršeni članovi
    Kodeksa za štampu i online medije BiH


    Ishod: Žalba nije prihvaćena

    Odluka Žalbene komisije:
    Nema kršenja Kodeksa za štampu i online medije BiH

    Žalbena komisija zaključuje da nema kršenja Člana 7 Kodeksa – Mogućnost odgovora.

    Žalbenik je svoj demanti na pisanje lista „Dnevni avaz“ objavio i javosti prezentirao putem online medija faktor.ba, a listu „Dnevni avaz“ je istoga dana navedeni demanti poslao preporučenom poštom, znajući da navedeni demanti ne može stići u redakciju „Dnevnog avaza“ prije nego što bude objavljen na portalu faktor.ba.

    Na taj je način Žalbenik zloupotrijebio svoje pravo iz Člana 7 Kodeksa, jer je normalno i uobičajeno da se demanti najprije šalje onom mediju koji je originalno objavio tekst, a nakon toga, ukoliko bi taj medij odbio objavu demantija, da se demanti onda pošalje i drugim medijima.


    Pojašnjenje:

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH nije prihvatila žalbu g. Mirsada Berberovića, direktora „Bihexo“ d.o.o. na tekst „Smije li tužilac po Bakirovog zeta?“, objavljen u listu „Dnevni avaz“ 12.02.2018.g.

    U tekstu je objavljeno: „Prema informacijama koje su puštene iz Tužilaštva, pod istragom je oko 500 pravnih i odgovornih lica. Osumnjičeni su da su posljednjih osam godina sklapanjem fiktivnih ugovora o zapošljavanju studenata i đaka oprali desetine miliona KM, kao i da su kao članovi organizirane grupe fiktivnim ugovorima i lažnim podacima prali novac i vršili utaju poreza. Ono što u prvi mah upada u oči kada se prelistaju imena i prezimena osumnjičenih i obuhvaćenih istragom jeste konekcija sa SDA, strankom koja godinama vlada u KS i bez koje skoro nijedna firma ne može dobiti posao u glavnom gradu BiH“, kao i sljedeće: „Iako se njegovo ime navodilo stidljivo u medijskim izvještajima, iz Tužilaštva KS nezvanično je potvrđeno za 'Avaz' da je na listi osumnjičenih i Mirsad Berberović, zet Bakira Izetbegovića i vlasnik firme 'Bihexo'. Kako nam je rečeno on je osumnjičen da je sklapanjem fiktivnih ugovora o zapošljavanju vršio utaju poreza i prao novac. S obzirom na to da Berberović, kao zet Bakira Izetbegovića, ima ogromnu političku zaleđinu, tužilački tim koji radi na ovom predmetu, polako priprema teren i za njegovo hapšenje“.

    U anrtfileu pod naslovom „U zaštitu zeta stao i Osmica“ se navodi: „U policijskim i tužilačkim krugovima također se špekulira da je cijela policijsko-obavještajna struktura SDA dignuta na noge kako bi zaštitila Bakirovog zeta. Tako se, navodno, u sve umiješao i Osman Mehmedagić Osmica, direktor Obavještajno-sigurnosne agencije (OSA), te preko SIPA-e urgirao da bude zaštićen Berberović“, dok je u anrtfileu pod naslovom „Dvije afere u nekoliko mjeseci – 'Vodovod' i 'Blok7'“ objavljeno: „Berberović je u žižu javnosti došao nakon što su mediji objavili vijest o sumnjivim tenderima koje je dobivao u kantonalnom preduzeću 'Vodovod i kanalizacija' za obnovu vodovodne mreže. To preduzeće inače kontroliraju kadrovi SDA, prije svega novogradske filijale ove stranke. Kako smo ranije objavili, Berberovićeva firma samo je u tri mjeseca dobila poslove vrijedne dva miliona KM. O rezultatima objavljenog posla možda najbolje govori činjenica o redukcijama vode. Osim toga, firma 'Bihexo' dobila je nedavno posao 'Elektroprivrede BiH' na Bloku 7 Termoelektrane Tuzla u vrijednosti od oko 21 milion KM. Posao je Berberović dobio tako što su u tenderu navedeni uvjeti koje samo njegova firma može ispuniti“.

    Povodom ovog teksta Vijeću za štampu u BiH i listu „Dnevni avaz“, obratio se g. Mirsad Berberović, direktor „Bihexo“ d.o.o., naznačivši: „Sada moram reagovati na vaše napise, jer ste u gore navedenim tekstovima, ne samo iznosili neistine već najdirektnije pozivate na moj linč, pokušavate uticati na tužitelje da me hapse, iznosite 'nezvanične podatke tužilaštva' o mojoj umiješanosti i sklapanju fiktivnih ugovora o zapošljavanju, pranju novca i utaji poreza. Kada govorite o političkom uticaju Bakira Izetbegovića, koji me navodno štiti, onda ja moram vama postaviti logično pitanje, koja je to trgovina vašim uticajem da od tužilaštva navodno dobijate nezvanične informacije o istragama. Da je to i ako je to tako onda bi to imalo katastrofalne posljedice po autoritet i zakonitost rada ove pravosudne institucije. Logično je pitanje ko to-sem vas, u tužilačkim i policijskim strukturama špekulira da se u moju navodnu zaštitu uključila OSA i SIP-a preko Osmana Mehmedagića Osmice. Načinom izvještavanja u kome se za aferu 'Zadruga' navodno vodi istraga za 500 firmi i isto toliko odgovornih osoba, u okviru koje je uhapšen određeni broj osoba, vi uporno upućujete i tvrdite, bez ikakvih argumenata da sam ja i moja firma umješani u ovu aferu 'kao bitna karika u lancu'. Pri tome i 'izazivate' tužitelja da me hapsi, atakujući na njegovu profesionalnu hrabrost. Tužitelja izazivate tako što ga na naslovnici pitate 'Smije li tužilac po Bakirovog zeta'. Vi ste već sklopili šemu moje odgovornosti u ovoj aferi i predstavili me javnosti kao glavnog aktera cijele afere. Dalje upućujete tužilaštvo da pored ove navodne malverzacije u aferi 'Zadruga', treba da se pozabavi i drugim sumnjivim poslovima koje ja vodim“.

    Žalbenik dalje navodi: „Spominjete milionske tendere sa JKPJ VIK i Elektroprivredom, paušalno tvrdeći da je moja firma dobijala tender bez osnova, da su isti bili namještani, posebno tender Elektroprivrede za pripremene radove na Bloku 7 Termoelektrane Tuzla. Sramota je za vaš list da bez ikakvih provjera iznosite netačne podatke i manipulišete javnošću. Za vašu informaciju moja firma uopće nije učestvovala na navedenom tenderu, koji je još u toku, što ste da ste htjeli objektivno informisati javnost mogli lako provjeriti“.

    Postupajući u skladu sa žalbenom procedurom, Vijeće za štampu u BiH uputilo je pismo gl. i odg. urednici lista „Dnevni avaz“.

    U dostavljenom odgovoru, urednica Dženana Burek navodi: „Berberovićev demant, naime, objavljen je u drugim medijima, prvenstveno na portalu 'Faktor', i to 17. februara u 10.40 sati, a da prije toga uopće nije stigao na adresu 'Dnevnog avaza'. Na adresu naše redakcije demant je stigao putem pošte, a ne elektronskim putem, tek 19. februara, dva dana nakon što je objavljen na portalu Faktor. Za to posjedujemo pisani trag, vrijeme kada je koverta s demantom zaprimljena i dostavljena na ruke sekretaru naše redakcije. 'Dnevni avaz' je 17. februara, kada je vidio Berberovićevu reakciju u drugim medijima, objavio dio demanta, uz njegovu fotografiju nastalu dan prije u Kantonalnom sudu u Sarajevu, gdje je prisustvovao ročištu po prijedlogu Tužilaštva KS da mu se odrede mjere zabrane, što je dan kasnije i uvaženo. Da je naš list poštovao sve postulate novinarske profesije, kada smo objavili istinu da je Berberović osumnjičen za pranje novca, potvrdilo je i saopćenje MUP-a KS, gdje se navodi njegovo ime, kao i prijedlog Tužilaštva KS da mu se odrede mjere zabrane, koje je Kantonalni sud u Sarajevu i uvažio.

    U našoj reakciji na Berberovićev demant, koji smo pročitali u drugim medijima, jasno smo istakli da je adresa za njegovu žalbu Tužilaštvo KS i MUP KS, koji su ga osumnjičili i ispitali za više krivičnih djela, a ne 'Avaz' koji je, što je i potvrđeno njegovim ispitivanjem, objavio istinu! Tome u prilog ide i fotografija Berberovića nastala ispred Kantonalnog suda u Sarajevu. Da je Berberović, osim toga što je ispitan kao osumnjičeni, zbog svojih političkih veza dobio najunosnije ugovore od kantonalnih kompanija, samo od 'Vodovoda' 15 miliona KM, također je istina koja se vrlo lako može provjeriti, a te navode objavili su i drugi mediji. A to što je Mirsad Berberović zet Bakira Izetbegovića, člana Predsjedništva BiH i predsjednika SDA, još je jedan od razloga zbog kojih je njegov slučaj od velikog interesa javnosti“.


    Ishod:

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH, na sjednici održanoj 09.03.2018.g., razmotrila je žalbu g. Mirsada Berberovića, tekst „Smije li tužilac po Bakirovog zeta?“, objavljen u listu „Dnevni avaz“ 12.02.2018.g., odgovor gl. i odg. urednice Burek i zaključila da nema kršenja Člana 7 – Mogućnost odgovora, Kodeksa za štampu i online medije BiH.

    Žalbenik je svoj demanti na pisanje lista „Dnevni avaz“ objavio i javnosti prezentirao putem online medija faktor.ba, a listu „Dnevni avaz“ je istoga dana navedeni demanti poslao preporučenom poštom, znajući da navedeni demanti ne može stići u redakciju „Dnevnog avaza“ prije nego što bude objavljen na portalu faktor.ba.

    Na taj je način Žalbenik zloupotrijebio svoje pravo iz Člana 7 Kodeksa, jer je normalno i uobičajeno da se demanti najprije šalje onom mediju koji je originalno objavio tekst, a nakon toga, ukoliko bi taj medij odbio objavu demantija, da se demanti onda pošalje i drugim medijima.


    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH preporučuje uredništvu lista „Dnevni avaz“ da objavi ovu Odluku.

    Članovi/ce Žalbene komisije: Predsjedavajući, prof. dr Miodrag Živanović; advokat Dražen Zubak; urednik Fuad Kovačević; sudinica Nada Arsenić; novinarka Suzana Mijatović; prof. dr Enes Osmančević; doc. dr Zlatiborka Popov Momčinović i novinar Muhamed Jusić.

    Predsjedavajući
    Žalbene komisije
    prof. dr Miodrag Živanović

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.