Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Odluka, g. Sead Sefić - dnevni list "Dnevni avaz", 24.05.2019.

     

    Broj Odluke: 408-02/19
    Datum održavanje sjednice: 24.05.2019.
    Žalbenik: G. Sead Sefić
    Medij: Dnevni list „Dnevni avaz“
    Naslovi članaka: "Smrtna kazna za sarajevskog šanera" i „Lopova ubicu otkrio ručni sat“
    Datum objave članaka: 30.04.2019. i 02.05.2019.g.
    Žalbeni osnov Žalbenika: Žalbenik je uložio žalbu zbog objavljivanja detalja tragičnog ubistva supruge 24.01.1983. g. na Alipašinom polju, zloupotrebe ličnih podataka i nanesenoj duševnoj boli porodici.
    Ishod: Žalba se ne prihvaća

    Žalbena komisija konstatuje da se radi o jako osjetljivoj temi i da ovakvi sadržaji uvijek treba da budu obzirno tretirani, kako nalaže Član 9 – Zaštita privatnosti, Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    Komisija razumije da je ponovno objavljivanje detalja tragičnog zločina koji se desio prije 36 godina, izazvao bolno uznemirenje kod članova obitelji žrtve zločina.
    Ipak, u konkretnom tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa.
    Objavljeni tekstovi pod naslovom "Smrtna kazna za sarajevskog šanera" i „Lopova ubicu otkrio ručni sat“, su zasnovani na činjenicama iz zvaničnog sudskog spisa.

    Pojašnjenje:

    Dnevni list „Dnevni avaz“ je objavio dva članka pod naslovima "Smrtna kazna za sarajevskog šanera" i „Lopova ubicu otkrio ručni sat“ . U ovim člancima opisuje se događaj iz sudske prakse koji se desio prije 36 godina. Članak pod naslovom "Smrtna kazna za sarajevskog šanera" daje informaciju o zadnjem osuđeniku na smrt u SRBIH i načinu na koji je izvršio krivično djelo zbog kojeg je bio osuđen:
    „Milan Kolak (rođen 1958.) jedan je od posljednjih koji su u bivšoj SRBiH osuđeni na smrt. Ovaj sarajevski konobar, profesionalni provalnik, dobio je najstrožiju kaznu zbog monstruoznog ubistva... 24. januara 1983.g. zbog pljačke porodičnog nakita.“

    U skladu sa žalbenom procedurom, žalbenik g. Sead Sefić je svoje reagiranje dostavio uredništvu dnevnog lista „Dnevni avaz“, istovremeno proslijedivši kopiju svog reagiranja Vijeću za štampu i online medije u BiH.

    Žalbenik je u svom reagiranju iznio sljedeće: „Dana 30.04 i 02.05 u crnoj hronici je dosta detaljno ponovo opisano tragično ubistvo moje supruge i majke dvoje djece Amire Sefić koje se zadesilo dana 24.01 1983 godine. Tačno prije 36 godine. Zatečeni smo ponovnim podsjećanjem na ovaj tragičan dogadjaj. To nas ponovo psihički slomilo jer smo jedva prevazišli takvo stanje i pronašli put izlaza iz ovog stanja u proteklim godinama.
    Nadam se, da ste svjesni šta ste učinili porodici ovim prisjećanjem i objavljivanjem DETALJNIH ČINJENICA iz iskaza u sudskom postupku. Niste računali da to mogu pročitati i mlada pokoljenja koje štitimo od tih ružnih detalja. Porodica nije bila poštedjena ni u samim istražnom i sudskom postupku i iznenađena amnestijom. Ubica je nezasluženo dobio neprimjereno blagu kaznu u odnosu na djelo koje je učinio. Poražavajuća je činjenica i to da je svojevremeno ubicu primio u svom kabinetu Alija Izetbegović i sa njim razgovarao. Na naš protest odgovoreno nam je iz kabineta da je ubica služio zatvorsku kaznu sa Alijom Izetbegovićem u Foči. Da nije žalosno, bilo bi u najmanju ruku smješno.
    Niko se tada nije pitao kako su malodobna djeca pokojne Amire Sefić i kako se porodica nosi sa problemom.
    Bio sam prinuđen stvoriti im uslove za kako-tako normalan život i odrastanje. Stvorio sam novu porodicu u kojoj su odrasli, isškolovali se i postali uzorni građani u ovom gradu.
    Ne tražim od vas da svojim demantijem i sopštenjem ispavite ovu nepravdu koja nam je učinjena. Sve naprijed navedeno daje nam za pravo za slijedeće postupke.
    Obavještavamo vas da ću se u narednom periodu potuditi da o ovom vašem gestu obavjestim Udruženje novinara BiH, Obdusmena za ljudska prava BiH te zatražim njihov zvaničan stav.

    NEDOPUSTIVO je da prilikom objavljivanja nije poštivana moja privatnost kao i moje porodice. U normalnim društvima bi prethodno bila zatražena saglasnost porodice, pa bi se tek onda pristupilo objavljivanju.“

    Vijeće za štampu i online medije u BiH se obratilo uredništvu dnevnog lista “Dnevni avaz“ i zatražilo urednički stav povodom upućene žalbe.

    Gl. i odg. urednik dnevnog lista “Dnevni avaz“ je uputio svoj odgovor Vijeću u kojem je dao sljedeće obrazloženje:
    „U sklopu izrade tekstova o smrtnim kaznama 30.04.2019. objavljen je tekst o Milanu Kolaku pod naslovom „Smrtna kazna za sarajevskog šanera” te nastavak pod naslovom „Lopova ubicu otkrio ručni sat“ objavljen 02.05.2019. godine.
    Tekstovi su urađeni na osnovu uvida u sudski spis star 36 godina, a po odobrenju Kantonalnog suda u Sarajevu koji je dozvolio da naša novinarka Borka Cerić izvrši uvid i kopira fotografije iz spisa. U tekstu su navedene samo činjenice koje su bile u sudskom spisu, te u tom smislu nije ništa ni dodavano ni oduzimano. Tekst je bio usmjeren na ubicu Milana Kolaka i ono što je on radio i kako je završio.
    Kao i u više stotina tekstova objavljenih sa suđenja u predmetima koji su tretirali krivična djela ubistva, tako je i u ovim tekstovima navedeno ime žrtve Milana Kolaka kao i datum i mjesto zločina. Navedena je adresa u sarajevkom naselju Alipašino Polje gdje se desio zločin, bez preciziranja da li je riječ o A, B ili C fazi ovog naselja. Čak je i ime ulice koja je navedena ostalo po starom nazivu, jer se ona više tako ne zove. U tekstu nema drugih ličnih podataka žrtve osim njenog imena Amira Sefić. Nije navedeno ni njeno godište, ni ime oca, djevojačko prezime, matični broj i broj lične karte. Osim kratke izjave njenog supruga Seada Sefića navedene u sudskom spisu, nisu navedeni nikakvi njegovi lični podaci kao što su ime oca, sadašnja adresa stanovanja, matični broj i broj lične karte. Nije bilo ni njihovih fotografija. O porodici žrtve nismo ništa znali pa tako ni podatak da se neko od njih nakon 36 godina nalazi u Sarajevu.

    Duboko suosjećamo sa gospodinom Sefićem zbog tragedije koja se desila njegovoj porodici, što mu je novinarka Borka Cerić i osobno kazala 02.05.2019. godine kada je došao u redakciju “Dnevnog avaza”. I tada mu je pokušala objasniti da je u pitanju stari sudski spis i da su samo navedeni podaci koji su bili u njemu.
    Gospodin Sefić je tada rekao da ne traži nikakav demanti, ali da ne želi da se objavljuje nastavak. Kako je istog dana 02.05. 2019. u printanom izadnju već bio objavljen nastavak, to u dogovoru s urednikom Crne hronike, drugi nastavak nije objavljen na Avazovom portalu.“

     

    Ishod: Žalba se ne prihvaća

    Žalbena komisija konstatuje da se radi o jako osjetljivoj temi i da ovakvi sadržaji uvijek treba da budu obzirno tretirani, kako nalaže Član 9 –Privatnost, Kodeksa za štampu i online medije BiH.
    Komisija razumije da je ponovno objavljivanje detalja tragičnog zločina koji se desio prije 36 godina, izazvao bolno uznemirenje kod članova obitelji žrtve zločina.
    Ipak, u konkretnom tekstu nije utvrđena povreda Kodeksa.
    Objavljeni tekstovi pod naslovom "Smrtna kazna za sarajevskog šanera" i „Lopova ubicu otkrio ručni sat“, su zasnovani na činjenicama iz zvaničnog sudskog spisa.

     

    Žalbena komisija Vijeća za štampu i online medije u BiH preporučuje uredništvu dnevnog lista „Dnevni avaz“ da objavi ovu Odluku.

     

    Članovi/ce Žalbene komisije: Predsjedavajući, prof. dr Miodrag Živanović; sudinica Nada Arsenić; prof. dr Enes Osmančević, prof. dr Zlatiborka Popov Momčinović; advokat Dražen Zubak, advokatica Nada Dalipagić; urednik Fuad Kovačević; urednik Milan Šutalo; novinarka Suzana Mijatović; novinar Muhamed Jusić

     

    Predsjedavajući
    Žalbene komisije

    prof. dr Miodrag Živanović

     

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.