Tel: +387 33 272 270   |   Fax: +387 33 272 271   |   Trampina 8,  71000 Sarajevo   |   [email protected]

    Odluka, g. Miralem Čampara - portal srpskainfo.com, 19. 5. 2020.

     

    Broj Odluke: 68-02/20
    Datum održavanje sjednice: 19. 5. 2020
    Žalbenik: G. Miralem Čampara
    Medij: Portal srpskainfo.com
    Naslov članka: „POČASNI KRUG PETRA ĐOKIĆA Da li Socijalističku partiju čeka sudbina DNS“
    Datum objave članka: 25. 1. 2020.
    Žalbeni osnov Žalbenika: U žalbi se navodi „da je iznesen čitav niz neistina na račun projekta vjetroelektrana Grebak i Miralema Čampare, izvršnog direktora firme VE Grebak d.o.o. iz Nevesinja te da neistine koje su iznesene, vezano za VE Grebak d.o.o. koja razvija i priprema izgradnju projekta vjetroelektrane, mogu naštetiti ugledu i poslovanju firme...“.

    Ishod: Žalba se prihvaća.
    Žalbena komisija utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:
    Član 5 - Tačnost i fer izvještavanje
    Član 7 – Mogućnost odgovora

    Žalbena komisija utvrđuje da je uredništvo portala srpskainfo.com trebalo objaviti demant, odnosno pojašnjenje žalbenika, gospodina Čampare, na navode objavljene u tekstu.

    Žalbenik je podnio zahtjev za demanti u kojem je negirao navode o svome pripadništvu predmetnoj jedinici, te je iznio tvrdnje o transparentnosti postupka oko dodjele koncesije. Njegov demanti, koji je sačinjen u skladu sa odredbama Člana 7 Kodeksa, nije objavljen. Time je prekršeno pravo na odgovor.

    Tačni su navodi urednika portala srpskainfo.com da se ime g. Čampare ne spominje u spornome tekstu, ali postoji dovoljno elemenata za njegovu identifikaciju kroz navode da se radi o osobi čijoj firmi je dodijeljena koncesija za vjetroelektranu "Grebak", te o osobi za koju se tvrdi da je riječ o nekadašnjem pripadniku jedinice "El Mudžahid".

    Iako portal srpskainfo.com nije naveo da je Miralem Čamapara bio član El Mudžahida, već da je "rukovodilac firme" bio pripadnik „El Mudžahida“ portal je, ipak, dužan ispoštovati Pravo na odgovor, ispravku netačnog navoda i demantij, te objaviti bar prvu tačku demantija, kojom se negira pripadnost Žalbenika odredu El Mudžahid.

    Komisija primjećuje kako se u posljednje vrijeme urednici, u vezi sa odbijanjem zahtjeva za demanti, pozivaju na to da ime Žalbenika nije eksplicitno navedeno u tekstu. Međutim, nije samo nečije ime i prezime elemenat na temelju kojeg se može identificirati osoba o kojoj se piše, postoje primjeri, kao u ovom slučaju, gdje se Žalbenik može jasno i bez sumnje identificirati na temelju drugih podataka.

    Pravo na odgovor Žalbeniku garantirano je Članom 7 – Mogućnost odgovora i Člana 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH, i to u dvije odredbe: „Novinari imaju profesionalnu obavezu blagovremeno ispraviti bilo koju objavljenu informaciju za koju se utvrdi da je netačna“ i „Kod izvještavanja i komentara kontroverze, novinari će se potruditi da saslušaju i predstave sve strane u sporu. Ukoliko jedna strana u kontroverzi odbije da se stavi na raspolaganje novinaru, publikacija može opravdano navesti ovo odbijanje u svom izvještaju“.

    Pojašnjenje:
    Dana 25. 1. 2020. portal srpskainfo.com objavio je tekst pod naslovom „POČASNI KRUG PETRA ĐOKIĆA Da li Socijalističku partiju čeka sudbina DNS“ u kojem se, između ostalog, navodi:

    „KONCESIJA - To se upravo desilo ovih dana kada su pojedini visokopozicionirani ljudi iz SP prvo stidljivo počeli poručivati Đokiću da je vrijeme 'za moralnu obnovu kadrova', da bi sve kulminiralo u četvrtak uveče kada su na sjednici Izvršnog odbora zatražili Đokićevu smjenu, a potom i da odstupi s mjesta ministra.
    Povod za to je bila koncesija za vjetroelektranu 'Grebak' za koju je negativno mišljenje dalo Pravobranilaštvo Republike Srpske, ali je Đokić, kako tvrde 'pobunjen' članovi SP, uprkos tome, iz ko zna kojih razloga, ipak dodijelio koncesiju nekadašnjem pripadniku jedinice 'El Mudžahid'.
    Njihov zahtjev za smjenu Đokića je na sjednici IO odbijen. Nakon toga je 'odmetnuta' petorka donijela zaključak da traže od premijera Viškovića da smijeni Đokića.“

    U skladu sa žalbenom procedurom, žalbenik, g. Miralem Čampara je dana, 25. 1. 2020. uputio žalbu i demanti uredništvu portala srpskainfo.com i Vijeću za štampu u BiH na tekst pod naslovom „POČASNI KRUG PETRA ĐOKIĆA Da li Socijalističku partiju čeka sudbina DNS“.

    U demantiju Žalbenik, između ostalog, navodi:
    „1. Miralem Čampara nije nikada bio pripadnik odreda El-mudžahid. Isto je lako provjeriti u službenim evidencijama države.
    2. Ministar Petar Đokić nije dao koncesiju Miralemu Čampari, već je u transparentnoj zakonskoj proceduri Ministarstvo energetike i rudarstva, uz Rješenje o izboru ponuđača i dodjeli koncesije Vlade Republike Srpske, dodjelilo koncesiju firmi VE Grebak d.o.o, Nevesinje (osnovana 2016 godine). Ovaj projekat predstavlja direktnu stranu investiciju investitora iz Njemačke koji ima ogromno dugogodišnje iskustvo u projektovanju i izgradnji vjetroparkova.“

    U skladu sa žalbenom procedurom, Vijeće za štampu u BiH kontaktiralo je odgovornog urednika portala srpskainfo.com 10. 2. 2020. po žalbi g. Miralema Čampare.

    U svom odgovoru kojeg je dostavio Vijeću 10. 2. 2020., odgovorni urednik portala navodi:
    „Poštovani, šaljem vam link na kojem imate tekst iz kojeg se jasno vidi da nigdje nije spomenuto ime gospodina Čampare. Molim vas navedite mi gdje ste na portalu Srpska info vidjeli taj podatak i pročitali ime gospodina Miralema Čampare.
    Druga stvar, priču oko El Mudžaheda spomenulo je pet poslanika Socijalističke partije, koji su u tom trenutku napustili klub.
    ‘To se upravo desilo ovih dana kada su pojedini visokopozicionirani ljudi iz SP prvo stidljivo počeli poručivati Đokiću da je vrijeme 'za moralnu obnovu kadrova', da bi sve kulminiralo u četvrtak uveče kada su na sjednici Izvršnog odbora zatražili Đokićevu smjenu, a potom i da odstupi s mjesta ministra. Povod za to je bila koncesija za vjetroelektranu 'Grebak' za koju je negativno mišljenje dalo Pravobranilaštvo Republike Srpske, ali je Đokić, kako tvrde 'pobunjeni' članovi SP, uprkos tome, iz ko zna kojih razloga, ipak dodijelio koncesiju nekadašnjem pripadniku jedinice 'El Mudžahid'.
    Njihov zahtjev za smjenu Đokića je na sjednici IO odbijen. Nakon toga je 'odmetnuta' petorka donijela zaključak da traže od premijera Viškovića da smijeni Đokića'“.

    Ishod: Žalba se prihvaća.

    Žalbena komisija utvrdila kršenje Kodeksa za štampu i online medije BiH:
    Član 5 - Tačnost i fer izvještavanje
    Član 7 – Mogućnost odgovora

    Član 5 – Tačnost i fer izvještavanje
    „…Kod izvještavanja i komentara kontroverze, novinari će se potruditi da saslušaju i predstave sve strane u sporu. Ukoliko jedna strana u kontroverzi odbije da se stavi na raspolaganje novinaru, publikacija može opravdano navesti ovo odbijanje u svom izvještaju“.

    Član 7 – Mogućnost odgovora
    „…Novinari imaju profesionalnu obavezu blagovremeno ispraviti bilo koju objavljenu informaciju za koju se utvrdi da je netačna“.


    Žalbena komisija utvrđuje da je uredništvo portala srpskainfo.com trebalo objaviti demant, odnosno pojašnjenje žalbenika, gospodina Čampare, na navode objavljene u tekstu.

    Žalbenik je podnio zahtjev za demanti u kojem je negirao navode o svome pripadništvu predmetnoj jedinici, te je iznio tvrdnje o transparentnosti postupka oko dodjele koncesije. Njegov demanti, koji je sačinjen u skladu sa odredbama Člana 7 Kodeksa, nije objavljen. Time je prekršeno pravo na odgovor.

    Tačni su navodi urednika portala srpskainfo.com da se ime g. Čampare ne spominje u spornome tekstu, ali postoji dovoljno elemenata za njegovu identifikaciju kroz navode da se radi o osobi čijoj firmi je dodijeljena koncesija za vjetroelektranu "Grebak", te o osobi za koju se tvrdi da je riječ o nekadašnjem pripadniku jedinice "El Mudžahid".

    Iako portal srpskainfo.com nije naveo da je Miralem Čamapara bio član El Mudžahida, već da je "rukovodilac firme" bio pripadnik „El Mudžahida“ portal je, ipak, dužan ispoštovati Pravo na odgovor, ispravku netačnog navoda i demantij, te objaviti bar prvu tačku dementija, kojom se negira pripadnost Žalbenika odredu El Mudžahid.

    Komisija primjećuje kako se u posljednje vrijeme urednici, u vezi sa odbijanjem zahtjeva za demanti, pozivaju na to da ime Žalbenika nije eksplicitno navedeno u tekstu. Međutim, nije samo nečije ime i prezime elemenat na temelju kojeg se može identificirati osoba o kojoj se piše, postoje primjeri, kao u ovom slučaju, gdje se Žalbenik može jasno i bez sumnje identificirati na temelju drugih podataka.

    Pravo na odgovor Žalbeniku garantirano je Članom 7 – Mogućnost odgovora i Članom 5 - Tačnost i fer izvještavanje, Kodeksa za štampu i online medije BiH i to u dvije odredbe: „Novinari imaju profesionalnu obavezu blagovremeno ispraviti bilo koju objavljenu informaciju za koju se utvrdi da je netačna“ i „ Kod izvještavanja i komentara kontroverze, novinari će se potruditi da saslušaju i predstave sve strane u sporu. Ukoliko jedna strana u kontroverzi odbije da se stavi na raspolaganje novinaru, publikacija može opravdano navesti ovo odbijanje u svom izvještaju.

    Žalbena komisija Vijeća za štampu u BiH preporučuje uredništvu portala srpskainfo.com da objavi ovu Odluku.

     

    Članovi/ce Žalbene komisije: prof.dr. Miodrag Živanović, sutkinja Nada Arsenić, prof.dr. Enes Osmančević, advokat Dražen Zubak, prof.dr. Zlatiborka Popov-Momčinović, urednik Fuad Kovačević, novinarka Rajna Radosavljević, novinarka Suzana Mijatović, urednik Milan Šutalo i novinar Muhamed Jusić.

     

    Predsjedavajući Žalbene komisije 

    prof.dr. Miodrag Živanović

     

    Kontakt

    Vijeće za štampu u BiH
    Trampina 8
    71000 Sarajevo
    Bosna i Hercegovina

    Tel: +387 33 272 270
    Fax: +387 33 272 271
    E-mail: [email protected]
    Web: www.vzs.ba

    © 2017 Vijeće za štampu u Bosni i Hercegovini. All Rights Reserved. Website realizovan sredstvima Misije OSCE-a u BiH, NED i UNESCO / EC.