STOP! GOVOR MRŽNJE

Mediji i Oglašivači Protiv Govora Mržnje




Govor mržnje nije isto što i sloboda govora, to je zloupotreba te slobode.

Sloboda govora prestaje kada počinje ometati prava drugih i kada poziva na mržnju, nasilje i kriminalne aktivnosti.

Kampanju "STOP! Govor mržnje" Vijeće za štampu i online medije u BiH realizira od 2014 godine, u suradnji sa partnerima MCM – Media Content Management i IWPR – Institut za ratno i mirnodopsko izvještavanje. Ovo je edukacijska i društveno korisna kampanja, s ciljem zaštite slobode izražavanja i sprječavanja govora mržnje u online prostoru putem monitoringa, upozoravanja i uklanjanja komentara na online medijima koji sadrže huškački govor i govor mržnje. Podrška urednicima online medija u zaštiti njihovog online prostora od zloupotrebe nesavjesnih posjetilaca, jedna je od bitnih aktivnosti ove kampanje.

Sloboda izražavanja, sloboda misli i kritike su odlike demokratskog društva. U Bosni i Hercegovini je ta sloboda zagarantirana i na internetu se upražnjava bez ograničenja, naročito u sekcijama online medija datim na raspolaganje njihovim posjetiteljima za slobodno izražavanje i komentare. No, demokracija također podrazumijeva da oni koji su dovoljno sretni da žive u takvom društvu, treba da poštuju temeljne slobode drugih, te da su sposobni izraziti svoje poglede na obrazovan, informiran, koherentan i argumentiran način.

Govor mržnje nije isto što i sloboda govora, to je zloupotreba te slobode. Sloboda govora prestaje kada počinje ometati prava drugih i kada poziva na mržnju, nasilje i kriminalne aktivnosti. To uključuje huškanje, prijetnje, diskriminaciju i slično.

Bosna i Hercegovina svjedoči ogromnom porastu broja medijskih portala, od kojih mnogi nemaju impressum ili bilo kakve kontakt podatke, već su kreirani isključivo kako bi služili određenom interesu ili kako bi generirali profit kroz oglašavanje. Ovi portali često koriste neetične načine privlačenja publike kroz click bait, lažne ili manipulativne vijesti i poluistine, i tu za publiku postaje teško da prepozna kada joj se laže. Jedan posebno zanimljiv simptom nedostatka medijske pismenosti je taj da mnogi konzumenti online medija ne čitaju dalje od naslova članaka, a kada su naslovi pisani na manipulativan način i s namjerom provokacije emocionalne reakcije kod publike, tu nastaje plodno tlo za izražavanje i širenje govora mržnje.

Programi medijske pismenosti bitan su faktor u obrazovanju javnosti. Ova kampanja je pokazala da velika većina posjetilaca online medija, kao i društvenih platformi tih medija, nije svjesna razlikovanja govora mržnje i huškanja od slobode izražavanja, mnogi podrazumijevaju da sloboda znači da se može reći i napisati sve što se hoće bez posljedica. Također vlada i potpuno pogrešna procjena da je internet izvan zakona i da djela na internetu ne podliježu sankcijama. Ova Kampanja educira i informira publika da je govor mržnje, po svim europskim standardima, krivično djelo, da podliježe sankcijama po krivičnim/kaznenim zakonima u BiH, te da sloboda izražavanja prestaje tamo gdje se ugrožava sloboda drugoga. Urednici online medija aktivno učestvuju u Kampanji, a redukacija govora mržnje u komentarima posjetilaca je u 2019. godini, tokom treće faze Kampanje, postala veoma vidljiva.

U 2019. godini u Kampanju su aktivno uključeni i najveći oglašivači iz BiH i regiona. Veliki broj oglašivača su na svojim web platformama i u biltenima aplicirali brend znak Kampanje „I Mi Smo Protiv Govora Mržnje“.

Kampanju podržava USAID/IOM/BHRI.


ka vrhu stranice

Mediji koji su dio kampanje i aktivni učesnici


ka vrhu stranice

Oglašivači koji su dio kampanje i aktivni učesnici


ka vrhu stranice

GALERIJA OGLAŠIVAČA

Stop! Govor Mrznje 3

Mnogi oglašivači su doprinjeli kamapanji postavljajući zaštitni znak kampanje na svoje websajtove, na profile društvenih mreža, printane kataloge pa čak i digitalne potpise elektronske pošte.

Pogledajte primjere ovdje


AS HOLDING




BBI BANKA




BRAŠKO




GENERAL LOGISTICS




HIFA OIL




HOŠE KOMERC




IMTEC




KONZUM




LILIUM




PENNY PLUS




PREVENT




PROCREDIT BANK




ROBOT




VEMAL




VISPAK